Wij zijn Coach Circle, hét coachplatform van Nederland. Ons bedrijf hebben wij niet alleen voor onszelf. De basis motivatie die wij hebben is om het leven van anderen beter te maken. Wij zijn op een missie om hét fundament te leggen voor een gelukkiger leven, diep van binnenuit. Wij maken een professioneel coachtraject toegankelijk, laagdrempelig en overzichtelijk. Met zicht op kwaliteit. Hierdoor kunnen mensen die op zoek zijn naar een coach zelf de regie nemen bij het maken van de keuze voor de coach die bij hen past. Daarnaast ontzorgt Coach Circle coaches bij het vergroten van hun online bereik en het runnen van hun coachpraktijk, zodat zij kunnen doen waar ze waanzinnig goed in zijn; het coachen van mensen.
Er vindt een gesprek plaats met een nieuwe aanbieder voordat deze actief mag worden op het platform.
Er wordt een ID check uitgevoerd door het platform.
Het platform heeft eigen manieren om de betrouwbaarheid van kandidaten te controleren, namelijk: inschrijving KvK en een social media check
De gemiddelde doorlooptijd van het eerste contact totdat de aanbieder als beschikbaar staat op het platform is 1 week.
Deze informatie wordt getoond op het profiel van de aanbieder: foto, rating, geschreven tekst, informatie over werkwijze, coaching methodieken, coaching thema's, soorten coaching, vorm coaching, opleidingen, certificering en afbeeldingen van praktijk.
De rechtsvorm van de aanbieder op dit platform is ZZP
Aanbieders op dit platform zijn tijdens het uitvoeren van werk niet via het platform verzekerd, dit dient een aanbieder zelf te organiseren.
De prijsstelling voor een opdracht of uurtarief wordt bepaald door de aanbieder.
Het platform geeft als volgt sturing op de tarieven: het hanteert een minimum uurtarief van 60euro.
De betaling van de diensten vindt direct tussen klant en aanbieder plaats: het platform speelt hierin geen rol.
Een aanbieder krijgt niet gegarandeerd uitbetaald bij betalingsproblemen of een conflict met de klant.
De match tussen aanbieder en klant komt als volgt tot stand: de klant gaat op zoek naar een aanbieder die past bij de criteria die door de klant gesteld worden (soort coaching, coaching thema, plaats/afstand, jaren ervaring, tarief) en neemt zelf contact op met de aanbieder van zijn/haar keuze.
Op de website wordt toelichting gegeven op de manier waarop de match tot stand wordt gebracht.
Er wordt voor de matching geen gebruik gemaakt van algoritmes.
Op de website wordt geen toelichting gegeven op de gebruikte algoritmes.
Het platform heeft de onderstaande activiteiten geautomatiseerd door middel van een algoritme:
Het platform maakt gebruik van een systeem om het werk van de aanbieder te beoordelen dmv een open veld voor geschreven commentaar en een systeem met 4 sterren schaal.
Het platform stimuleert klanten niet om een review achter te laten.
De gemiddelde review score wordt als volgt berekend: bij iedere stelling kun je kiezen tussen 4 smileys. Door deze op te tellen komt er een gemiddelde score uit.
Bij conflict is er ruimte voor hoor- en wederhoor, waarna de score kan worden aangepast.
De klant kan de score achteraf aanpassen.
Er zijn consequenties aan een lage score verbinden. Wij vinden goede kwaliteit belangrijk en zullen bij het behalen van een lage score eerst in gesprek gaan met de coach. Als er klachten binnenkomen zullen wij noodzakelijke actie uitvoeren.
De aanbieder kan de klant niet beoordelen.