Flexibel werk moet anders. Daarom introduceert Temper in 2016 het platform voor FreeFlex werk. Dé nieuwe vorm van flexibel werk waarin iedereen de kans krijgt om zelfstandig te zijn. Ook in beroepen waarin dat eerder nog niet mogelijk was. Dit doen we door vraag en aanbod on-demand, met behulp van slimme technologie, bij elkaar te brengen.
Dit levert ruim 10.000 bedrijven in de horeca, retail en logistiek een gemotiveerde flexibele schil op en zorgt ervoor dat meer dan 100.000 FreeFlexers meer verdienen. Zo werkt Temper aan de toekomst van werk. Een toekomst waarin we aan flexibel werk net zoveel waarde toekennen als aan vast.
Er vindt geen gesprek plaats met een nieuwe aanbieder voordat deze actief mag worden op het platform.
Er wordt een ID check uitgevoerd door het platform.
Het platform heeft geen eigen manieren om de betrouwbaarheid van kandidaten te controleren, zoals een social media checks.
Het platform controleert of de kandidaat in het bezit is van specifieke papieren (zoals rijbewijs, VCA certificaat, etc.) wanneer deze benodigd zijn voor het uitvoeren van een opdracht.
De gemiddelde doorlooptijd van het eerste contact totdat de aanbieder als beschikbaar staat op het platform is 1 seconde.
De volgende informatie wordt getoond op het profiel van de aanbieder: foto, rating in sterren, rating geschreven tekst, ervaring buiten Temper, nationaliteit en competenties
De rechtsvorm van de aanbieder op dit platform is Zelfstandig Professional (ZZP)
Aanbieders op dit platform zijn tijdens het uitvoeren van werk niet via het platform verzekerd, dit dient een aanbieder zelf te organiseren. Via het platform kan een verzekering worden afgesloten.
De prijsstelling voor een opdracht of uurtarief wordt bepaald door de aanbieder.
Het platform geeft sturing op de tarieven. Temper hanteert een minimumtarief, afhankelijk van de functie categorie. Bij het plaatsen van een shift tonen ze het gemiddelde tarief voor soortgelijke shifts op die dag, dat tijdstip en in die regio.
Alle gecommuniceerde tarieven richting de aanbieder zijn inclusief commissie
Alle gecommuniceerde tarieven richting de klant zijn inclusief commissie
Wanneer de opdrachtgever heeft betaald wordt de vergoeding uitbetaald.
Er zijn manieren beschikbaar om de uitbetaling te versnellen naar 3 werkdagen.
Een aanbieder krijgt gegarandeerd uitbetaald, ook al zijn er betalingsproblemen of een conflict met de klant.
De match tussen aanbieder en klant komt als volgt tot stand: opdrachtgever zet shift online. Opdrachtnemer reageert. Opdrachtgever kiest opdrachtnemer die het beste bij hem of haar past.
Op de website wordt toelichting gegeven op de manier waarop de match tot stand wordt gebracht.
Er wordt voor de matching geen gebruik gemaakt van algoritmes.
Op de website wordt geen toelichting gegeven op de gebruikte algoritmes.
Het platform maakt gebruik van een systeem om het werk van de aanbieder te beoordelen: een systeem met 5 sterren en een open veld voor geschreven commentaar.
Het platform stimuleert klanten om een review achter te laten. Een sterrenrating is een verplicht veld bij het accepteren van een checkout van de opdrachtnemer.
De gemiddelde review score wordt als volgt berekend: het gemiddelde van alle ontvangen ratings.
Van opdrachtgever naar opdrachtnemer wordt 1 score gegeven. Van opdrachtnemer naar opdrachtgever worden circa 5 scores gegeven.
Bij conflict is er ruimte voor hoor- en wederhoor, waarna de score kan worden aangepast.
De klant kan de score achteraf aanpassen.
Er zijn geen consequenties aan een lage score verbonden.
De aanbieder kan de klant beoordelen.