YoungOnes is een online platform waar vraag en aanbod van dagklussen snel en simpel wordt samengebracht. De dagklussen die op het platform worden aangeboden door opdrachtgevers zijn vooral populair onder jongeren en variƫren van werken in de horeca, retail en logistiek tot in de evenementenbranche. Via de YoungOnes app kunnen freelancers reageren op klussen en hebben zij de ultieme vrijheid op gebied van werk. Ze bepalen zelf waar, wanneer en voor welk uurtarief ze aan de slag gaan.
Er vindt een gesprek plaats met een nieuwe aanbieder voordat deze actief mag worden op het platform.
Er wordt een ID check uitgevoerd door het platform.
Het platform heeft geen eigen manieren om de betrouwbaarheid van kandidaten te controleren, zoals een social media checks.
Het platform controleert niet de kandidaat in het bezit is van specifieke papieren (zoals rijbewijs, VCA certificaat, etc.) wanneer deze benodigd zijn voor het uitvoeren van een opdracht.
De gemiddelde doorlooptijd van het eerste contact totdat de aanbieder als beschikbaar staat op het platform is 1 tot 2 dagen.
De volgende informatie wordt getoond op het profiel van de aanbieder: foto, raring, naam, competenties, BTW/KvK nummer, werkervaring, motivatie, werkgeschiedenis via platform, telefoonnummer en e-mail.
De rechtsvorm van de aanbieder op dit platform is Zelfstandig Professional (ZZP)
Aanbieders op dit platform zijn tijdens het uitvoeren van werk niet via het platform verzekerd, dit dient een aanbieder zelf te organiseren.
De prijsstelling voor een opdracht of uurtarief wordt bepaald door de opdrachtgever.
Het platform geeft sturing op de tarieven middels een minimumtarief van 13euro.
Alle gecommuniceerde tarieven richting de aanbieder zijn exclusief commissie
Alle gecommuniceerde tarieven richting de klant zijn inclusief commissie
Het duurt het gemiddeld 30 dagen voordat een vergoeding wordt uitbetaald na het uitvoeren van een klus.
Er zijn manieren beschikbaar om de uitbetaling te versnellen
Een aanbieder krijgt niet gegarandeerd uitbetaald bij betalingsproblemen of een conflict met de klant.
De match tussen aanbieder en klant komt als volgt tot stand: Opdrachtgever plaatst klus, Freelancers ontvangen deze in de app, Opdrachtgever kiest beste kandidaat.
Op de website wordt toelichting gegeven op de manier waarop de match tot stand wordt gebracht.
Er wordt voor de matching geen gebruik gemaakt van algoritmes.
Het platform maakt gebruik van een systeem om het werk van de aanbieder te beoordelen: een systeem met 5 sterren en een open veld voor geschreven commentaar.
Het platform stimuleert klanten om een review achter te laten, dit is verplicht om uren goed te kunnen keuren.
De gemiddelde review score wordt als volgt berekend: score totaal van ratings gedeeld door aantal klussen
Bij conflict is er ruimte voor hoor- en wederhoor, waarna de score kan worden aangepast.
De klant kan de score achteraf (bij hoge uitzondering) aanpassen.
Er zijn geen consequenties aan een lage score verbonden.
De aanbieder kan de klant beoordelen.