Zoofy is in 2015 opgericht en ontpopt zich als de Uber voor klusjes. Geen gedoe met offertes, maar direct de juiste vakman voor jouw klus. Met een klusverzekering en 100% kwaliteitsgarantie neemt Zoofy menig zorg weg bij het inhuren van een vakman. In tegenstelling tot andere platformen kent Zoofy een e-commerce model en gaat het niet om het vergelijken van offertes en leads voor vakmannen. Met zoofy boek je binnen enkele minuten een vakman online.
Er vindt een gesprek plaats met een nieuwe aanbieder voordat deze actief mag worden op het platform.
Er wordt een ID check uitgevoerd door het platform.
Het platform heeft eigen manieren om de betrouwbaarheid van kandidaten te controleren, namelijk een social media check en een Google search
Het platform controleert niet de kandidaat in het bezit is van specifieke papieren (zoals rijbewijs, VCA certificaat, etc.) wanneer deze benodigd zijn voor het uitvoeren van een opdracht.
De gemiddelde doorlooptijd van het eerste contact totdat de aanbieder als beschikbaar staat op het platform is 7 tot 14 dagen
De volgende informatie wordt getoond op het profiel van de aanbieder: foto, rating en aantal klussen uitgevoerd
De rechtsvorm van de aanbieder op dit platform is ZZP
Aanbieders op dit platform zijn tijdens het uitvoeren van werk niet via het platform verzekerd, dit dient een aanbieder zelf te organiseren.
De prijsstelling voor een opdracht of uurtarief wordt bepaald door het platform.
Het platform geeft als volgt sturing op de tarieven: op basis van input aanbieders bepaalt platform tarief
Alle gecommuniceerde tarieven richting de aanbieder zijn inclusief commissie
Alle gecommuniceerde tarieven richting de klant zijn inclusief commissie
Het duurt maximaal 15 voordat een vergoeding wordt uitbetaald na het uitvoeren van een klus. Iedere 15 dagen vind er uitbetaling plaats.
Er zijn geen manieren beschikbaar om de uitbetaling te versnellen
Een aanbieder krijgt gegarandeerd uitbetaald, ook al zijn er betalingsproblemen of een conflict met de klant.
Een algortime match de juiste vakman voor de klus, gebaseerd op diverse variabelen zoals reviewscore.
Op de website wordt geen toelichting gegeven op de manier waarop de match tot stand wordt gebracht.
Er wordt voor de matching geen gebruik gemaakt van algoritmes.
Op de website wordt geen toelichting gegeven op de gebruikte algoritmes.
Het platform heeft de onderstaande activiteiten geautomatiseerd door middel van een algoritme:
Het platform maakt gebruik van een systeem om het werk van de aanbieder te beoordelen.
Het platform stimuleert klanten om een review achter te laten door middel van een mail (na een klus) met een reviewverzoek
De gemiddelde review score wordt als volgt berekend: het gemiddelde van de ontvangen scores
Bij conflict is er ruimte voor hoor- en wederhoor, waarna de score kan worden aangepast.
De klant kan de score achteraf aanpassen.
Er zijn consequenties aan een lage score verbonden. Er is een minimum score waar de vakman aan moet voldoen. Komt de vakman onder deze score dan wordt hij/zijn verwijdert van het platform
De aanbieder kan de klant niet beoordelen.